Par projektu
Ilgtspējīga un atjaunīga transporta politikas formulēšana Latvijā
Transporta sektors patērē apmēram trešdaļu no kopējā enerģijas patēriņa Latvijā, un šī enerģija galvenokārt ir fosilas izcelsmes. Tajā pašā laikā vienotie Eiropas Savienības mērķi paredz sasniegt 14% atjaunīgās enerģijas īpatsvaru transportā līdz 2030. gadam. Līdzšinējā prakse rāda, ka plašāka atjaunīgās enerģijas ienākšana transporta sektorā noris lēni. Projekta “Ilgtspējīga un atjaunīga transporta politikas formulēšana Latvijā” mērķis ir atrast labākos risinājums atjaunīgās enerģijas īpatsvara palielināšanai transporta sektorā, ņemot vērā ekonomiskos, vides un sociālos aspektus. Tas tiks darīts ciešā sadarbībā ar nozares pārstāvjiem, lai stiprinātu zinātnisko pieeju praktisko pielietojamību. Projekta nozīmīgākie rezultāti ietver jaunu datorsimulācijas modeli, politikas rekomendācijas, atjaunīgās enerģijas stratēģiju transporta sektoram, sabiedrības informēšanu.
Darba paketes Nr. 1 (WP1) mērķis ir nodrošināt brīvu komunikāciju starp visiem iesaistītajiem darbiniekiem, nodrošināt starpposma mērķu un zinātnisko rezultātu savlaicīgu piegādi, apspriest dažādus projektu īstenošanas jautājumus un pamatot budžeta izmantošanu, rūpējoties par projekta vispārējo progresu.
Darba paketes Nr. 2 (WP2) mērķis ir noteikt pamatu nākamajām darba paketēm. Tas tiks darīts, izmantojot padziļinātu analīzi par pašreizējo atjaunojamo energoresursu stāvokli Latvijā, lai skaidri definētu sistēmas robežas, esošo tirgus dizainu un ieinteresētās personas, pieejamos resursus, tehnoloģisko zināšanu potenciālu.
Mērķis: Darba paketes Nr. 3 (WP3) mērķis ir izpētīt potenciālās stratēģijas, kā var pastiprināt atjaunojamo enerģijas avotu izmantošanu transport Latvijā. Darba pakete Nr. 3 (WP3) koncentrēsies uz divām galvenajām Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas atzītajām tehnoloģijām, proti, biogāzi un modernām biodegvielām. Turklāt tiks analizētas elektroenerģijas un ūdeņraža / kurināmā elementu platformas, ņemot vērā tehniskos, ekonomiskos un vides aspektus, kā arī resursu pieejamību. Pētījumā ir iekļauti šādi jautājumi: i) resursu pieejamība un potenciālā ražošanas jauda, ii) SEG emisijas, iii) enerģijas patēriņš, iv) degvielas ražošanas attīstības līmenis, v) tiešās un netiešās izmaksas un ieguvumi. Darba paketes Nr. 3 (WP3) rezultāti tiek izmantoti, lai atbalstītu modeļa veidošanas procesu darba paketē Nr. 4 (WP4) un izstrādātu saprātīgas stratēģijas atjaunojamās enerģijas izmantošanas veicināšanai transporta nozarē.
Darba paketes Nr. 4 (WP4) mērķis ir izstrādāt jaunu enerģijas ekonomikas simulācijas rīku politikas pasākumu analīzei un stratēģiju izstrādei, izmantojot sistēmas dinamikas modelēšanas metodoloģiju. Rezultāti no darba paketes Nr. 2 un Nr.3 (WP2 un WP3) tiks izmantotas, lai izveidotu iespējamos scenārijus atjaunojamās enerģijas mērķu sasniegšanai transporta nozarē Latvijā līdz 2030. gadam.
Darba paketē Nr. 5 (WP5) izstrādās politikas ieteikumus, lai informētu lēmumu pieņēmējus par politikas risinājumiem un scenārijiem, kas balstīti uz 4muLATe modeļa pierādījumiem. Darba pakete Nr. 5 (WP5) integrē visu sociālekonomisko, tehnisko, vides un tirgus analīzi, kas veikta Darba pakete Nr. 2 – 4 (WP2-WP4), politiskā satvarā, kas risina vides, sociālās un ekonomiskās problēmas transporta nozarē.
Darba paketes Nr. 6 (WP6) mērķis ir sagatavot zinātniskās publikācijas, pamatojoties uz galvenajiem pētniecības atklājumiem un starpposmiem, apmeklēt konferences, sagatavot populāras zinātniskās publikācijas un organizēt informatīvas kampaņas un aktivitātes, kā arī sagatavot nobeiguma ziņojumu. Tiks izveidota zināšanu platforma, lai apmainītos ar projekta rezultātiem un citu informāciju, kas attiecas uz zinātniekiem un ieinteresētajām personām ārpus projekta vides.